dzierzba dzierzba
299
BLOG

Tradycyjna zabawa dziecięca*

dzierzba dzierzba Polityka Obserwuj notkę 5

Zauważyłem pewną prostą prawidłowość:

Im mniej mam pomysłów na notatkę, tym większe jest prawdopodobieństwo, że na stronach Gazety Wyborczej znajdę w końcu coś inspirującego.

I chociaż nie powinienem chyba zdradzać tego sekretu mojego „warsztatu”, bo pewnie w ten sposób szansa zrobienia błyskotliwej kariery w stylu Czarka Michalskiego oddala się ode mnie i umyka, to jednak uczciwie teraz przyznaję, że niejednokrotnie podziała już na mnie ta sztuczna podnieta.
Wprawdzie szukanie natchnienia właśnie Tam ma tę wadę, że automatycznie szufladkuję się jako prawicowy oszołom z Psychiatryka24, który bez kontaktów z organem Michnika wręcz nie może oddychać, to jednak nie wstydzę się tego ani trochę, bo po pierwsze inspiruje mnie również czasem i Pudelek i profesjonalny artykuł profesjonalistów z Dziennika, a po drugie opinia taka zasadniczo mi zwisa i zbyt mocno nie dotyka.
Jakiekolwiek zresztą nie byłyby podłoża moich zapewne prymitywnych zachowań i fobii anonimowego blogera, jedno jest pewne – Pudelka i Wyborczą zawsze warto czytać!
Przechodząc do sedna:
Tak, dzisiaj również nie miałem pomysłu na notatkę, więc wiedziony instynktem prawicowego głupola i pewnie też katola od Rydzka, zawędrowałem znów w tę stronę, gdzie hartuje stal elita.
W ten sposób dowiedziałem się, że:
Jarosław Kaczyński w kampanii wyborczej do europarlamentu zaproponował milionom Polaków zawarcie transakcji - PiS zapewni Polakom stały status ofiar, pokrzywdzonych i poszkodowanych, jeśli tylko Polacy zaofiarują mu swoje głosy”.
Tako rzecze Tomasz Lis. Musi więc być to prawda, bo któż nie zna byłej gwiazdy telewizyjnego dziennika?
Wprawdzie z dalszej części dowiadujemy się, że prezes PiS niczego takiego nie powiedział, ale przecież wysyła dość sygnałów, które mają to do siebie, że można je odebrać.

Dlatego też, wcieliwszy się w rolę czegoś na kształt enigmy i korzystając z naturalnych zdolności, red. Lis rozszyfrował je błyskawicznie i pośpieszył donieść, co z nich wynika. Czysta logika.
Nie będę jednak teraz streszczał całości artykułu. I to wcale nie z braku czasu, chęci czy miejsca.
Wydaje mi się bowiem, że nawet pomijając zupełnie i dziewięćdziesiąt procent omawianego tekstu, spokojnie mogę przejść od razu do puenty. W końcu autor wysłał dość sygnałów na to, by już po wstępie odgadnąć całość jego rozumowania i przejść wniosków.

A te są następujące:
Tomasz Lis w swoimartykule „Strachy na Lachy i na sprzedaż” do Gazety Wyborczej, zaproponował milionom Polaków zawarcie transakcji – Jego gazeta zapewni Polakom stały status inteligentów, prawdziwych i wielkomiejskich, jeśli tylko Polacy zaoferują PO lub innej lewicy głosy.  
 
 
*Chodzi lisek koło drogi to tradycyjna zabawa dziecięca.
Chodzi lisek koło drogi
Cichuteńko stawia nogi,
Cichuteńko się zakrada,
Nic nikomu nie powiada.
Dzieci siedzą w kręgu, ręce z dłońmi otwartymi ku górze trzymają za plecami. Recytują tekst, a jedno dziecko-lisek chodzi na zewnątrz koła, trzymając w ręku miękką piłeczkę lub zmiętą w kulkę kartkę papieru. Na koniec tekstu po cichutku stara się dowolnemu dziecku podrzucić kulkę, po czym ucieka dookoła, a "obdarowany" stara się go dogonić. Jeśli mu się nie uda -lisek pierwszy obiegnie koło i zajmie puste miejsce w kręgu - to mamy nowego liska!
dzierzba
O mnie dzierzba

"Dzierzba mimo bliskiego pokrewieństwa z wróblami, sikorami czy kanarkami, zachowuje się jak ptak drapieżny. Aktywnie poluje na duże bezkręgowce (głównie owady) oraz drobne płazy, gady, ssaki, a nawet inne gatunki ptaków. Po złapaniu zdobyczy często nie zjada jej od razu, lecz zawiesza na kolczastych krzewach, drutach lub wkład między rozwidlenia gałęzi drzew." Tak powstają tzw. spiżarnie dzierzb. ADRES E-MAIL - Czy już Ci pisałem, że to oto miejsce jest symbolem mojej niezależności i wiary w wolność jednostki? - Jakieś pięćdziesiąt razy... /Veszett a világ/ motto: Mówisz, że chcesz zostać pisarzem, to po prostu zwykły egoizm; chcesz wyróżnić się spośród marionetek i zostać ich animatorem. W istocie nie ma różnicy między tym, co chcesz robić, a malowaniem się kobiet... /Abe Kobo. Kobieta z wydm./ motto2: W każdej epoce, w każdym kraju zawsze istniały dwa stronnictwa: reakcji i postępu./Maurice Druon. Król z Żelaza/ Ludzie najczęściej stają się biegaczami, ponieważ tak ma być./O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu. Haruki Murakami/ spiritus flat ubi vult Zapraszam do zwiedzania mojej spiżarni

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka